A.1. Informace podle § 7 odst. 3 zákona |
---|
Účetní jednotka pokračuje v následujícím účetním období ve své činnosti, účetní závěrka je připravena na principu nepřetržitého trvání. Účetní jednotce nejsou známy žádné skutečnosti týkající se ukončení nebo přerušení její činnosti. |
A.2. Informace podle § 7 odst. 4 zákona |
A.3. Informace podle § 7 odst. 5 zákona |
Účetní jednotka vede účetnictví v souladu se zákonem č. 563/1991 Sb. o účetnictví, vyhláškou č. 410/2009 Sb. a Českými účetními standardy pro některé vybrané účetní jednotky č. 701 - 710. Účtový rozvrh organizace je vypracován v souladu s Jednotnou účtovou osnovou a metodickým sdělením zřizovatele. Přesto, že příspěvková organizace vede podle zřizovací listiny účetnictví ve zjednodušeném rozsahu podle § 13a zákona 563/1991 Sb., účtuje o opravných položkách k pohledávkám a na vybraných podrozvahových účtech. 1) Účetní jednotka účtuje o zásobách způsobem B. 2) Účetní jednotka celé účetní období 2022 účtuje o valutách pevným kurzem vyhlášeným ČNB k 01.01.2022 (což se rovná kurzu 31.12.2021). 3) Účetní jednotka tvoří opravné položky k pohledávkám z obchodních vztahů a k ostatním krátkodobým pohledávkám a jejich příslušenství nejpozději k rozvahovému dni. Opravné položky tvoří podle platné právní úpravy pro vybrané účetní jednotky, které vedou účetnictví v plném rozsahu, i když podle zřizovací listiny vede účetnictví ve zjednodušeném rozsahu. Nárok na zvýšení příspěvku na provoz z titulu tvorby opravných položek účetní jednotce nevzniká. Zřizovatel může příspěvek zvýšit po posouzení důvodů pro tvorbu opravných položek. Účetní jednotce, k datu sestavení účetní závěrky, nejsou známy žádné skutečnosti, které by indikovaly snížení ocenění ostatních aktiv s výjimkou pohledávek, proto jiné opravné položky než opravné položky k pohledávkám účetní jednotka netvoří. 4) Účetní jednotka provozuje doplňkovou činnost, která navazuje na činnost hlavní dle zřizovací listiny. Doplňkovou činností, uvedenou ve zřizovací listině je silniční motorová doprava osobní. Doplňková činnost je v účetnictví vykazována odděleně od hlavní činnosti, a to na samostatných analytických účtech nákladů a výnosů. Náklady vztahující se k doplňkové činnosti jsou vykazovány na základě kalkulace nákladů na 1 km a skutečně ujetých km v rámci "zájezdové dopravy". Výnosy doplňkové činnosti se rozumí tržby za "zájezdovou dopravu". Dne 22.6.2022 došlo k podpisu dodatku č. 3 ke zřizovací listině, kde byly dodány další okruhy doplňkové činnsoti a to zprostředkování obchodu a služeb, velkoobchod a maloobchod, údržba motorových vozidel a jejich příslušenství, činnost informačních a zpravodajských kanceláří, pronájem a půjčování věcí movitých, poradenská a konzultační činnost. zpracování odborných studií a posudků, testování měření, anylýzy a kontroly, reklamní činnost, marketing, mediální zastoupení, poskytování technických služeb, poskytování služeb osobního charakteru a pro osobní hygienu, výroba obchod a služby jinde nezařazené. K 30.9.2022 organizace provozovala v rámci výše uvedených činností MHD Varnsdorf a nájem nápojových automatů. Od 24.10.2022 provozuje společnost v rámci doplňkové činnosti chod WC na autobusovém nádraží Varnsdorf. 5) Při stanovení předpokládané hodnoty je účetní jednotka povinna dodržovat pravidla, která jsou uvedena v Jednotné účetní osnově pro jednotlivé druhy podmíněných pohledávek a závazků. V ostatních případech, pokud Jednotná účetní osnova postup pro zjištění předpokládané hodnoty podmíněných pohledávek a podmíněných závazků neuvádí, jsou podmíněné pohledávky a podmíněné závazky oceněny v předpokládané hodnotě za podmínek, za kterých mohou podmíněné pohledávky a závazky vzniknout. Podle Jednotné účetní osnovy se předpokládanou hodnotou u podmíněných závazků z titulu operativního leasingu (účet 962 - dlouhodobé podmíněné závazky z operativního leasingu - užívání osobních vozidel) a z titulu užívání cizího majetku na základě nájemní smlouvy či smlouvy o výpůjčce (např. účet 968 - užívání autobusů na základě nájemní smlouvy uzavřené se společnostmi Ústecký kraj, OverLine s.r.o., TRADO-BUS s.r.o., ČSAD Slaný s.r.o., ČSAD Ústí nad Orlicí ICOM transport a.s., Autobusy Karlovy Vary a.s.) rozumí hodnota spoluúčasti podle sjednaných pojistných podmínek. V roce 2022 na základě kontroly zřizovatele došlo ke změně ve vykazování podmíněných závazků v příloze A.4. Do roku 2021 byly podmíněné závazky z důvodu využívání cizího majetku vykazovány v položce P.VI.8. Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodů. V roce 2022 jsou dlouhodobé podmíněné závazky z titulu cizího majetku na základě smlouvy o výpůjčce vykázány samostatně na položce P.VI.6. ( účet 966). 6) Účetní jednotka provádí odhady nákladů za spotřebu energií v roce 2022, pokud nejsou k datu sestavení účetní závěrky dodavatelem energií vyúčtovány. Odhad je stanoven ve výši uhrazených záloh za energie s ohledem na to, že k datu sestavení účetní závěrky účetní jednotka nemá k dispozici jiné údaje. Odhady výnosů za pojistné náhrady se stanoví ve výši předpokládaných nákladů za opravy a vykazují se prostřednictvím dohadných účtů aktivních (účet 388). 7) Organizace je v souladu s § 31 zákona č. 250/2000 Sb. povinna provádět odpisy podle odpisového plánu schváleného zřizovatelem. Odpisový plán obsahuje roční výši odpisů dlouhodobého majetku za jednotlivé skupiny dlouhodobého majetku a za organizaci celkem. Organizace pravidelně přehodnocuje odhad doby použitelnosti jednotlivých skupin dlouhodobého majetku a jejich vliv na výši odpisů. V průběhu roku 2021 organizaci byly známy některé skutečnosti, které měly vliv na změnu doby použitelnosti, a tudíž i na výši odpisů a dalších položek účetní závěrky roku 2021. Zřizovatel změnu odpisového plánu roku 2021 neschválil, a tudíž organizace nemohla předpokládané změny související s dlouhodobým majetkem v rozvaze a výkazu zisku a ztráty za rok končící 31.12.2021 vykázat. Z tohoto důvodu byly tyto skutečnosti a jejich vliv na účetní závěrku roku 2021 vyčíslen a zveřejněn v příloze účetní závěrky formou komentáře. Změny doby použitelnosti, tak jak jsou popsány v komentáři v příloze účetní závěrky za rok 2021, byly zřizovatelem schváleny v odpisovém plánu za rok 2022. Přehodnocení doby použitelnosti a jeho promítnutí do odpisového plánu za rok 2022 má významný vliv některé položky rozvahy a výkazu zisku a ztráty. Vzhledem k tomu, že v roce 2021 a 2022 byla použita různá metoda odepisování, nejsou meziroční údaje některých položek v rozvaze ( netto hodnota dlouhodobých aktiv, oprávky k movitému majetku, fond investic, jmění účetní jednotky) a ve výkazu zisku a ztráty ( odpisy, celkové náklady, výsledek hospodaření ) srovnatelné. Pro účely srovnatelnosti jsme údaje, které se v účetní závěrce za rok 2022 uvádějí ve sloupci "minulé účetní období" propočetli stejnou metodou odepisování roku 2022. Pokud by byla v roce 2021 použita stejná doby použitelnosti jako v roce 2022, pak by položky v účetní závěrce za rok 2022 ve sloupci "minulé účetní období " byly následující - Odpisy a celkové náklady za rok 2021 by byly o 27 446 801 Kč nižší (menší), z toho odpisy autobusů by byly o 26 699 156 Kč nižší (menší), odpisy osobních automobilů by byly o 335 244 Kč nižší, odpisy vleků na kola by byly o 99 072 Kč, odpisy odbavovacích zařízení by byly o 310 305 Kč nižší a odpisy kopírky by byly o 3 024 Kč nižší) - Výsledek hospodaření za rok 2021 by byl o 27 446 801 Kč vyšší (lepší) - Oprávky k movitému majetku k 31.12.2021 by byly o 27 446 801 Kč (z toho oprávky autobusů by byly o 26 699 156 Kč) nižší - Netto hodnota movitého majetku k 31.12.2021 by byla o 27 446 801 Kč vyšší (z toho netto hodnota autobusů by bylo o 26 699 156 Kč vyšší) - Fond investic k 31.12.2021 by byl o 27 446 801 Kč nižší - Jmění účetní jednotky k 31.12.2021 by bylo 27 446 801 Kč vyšší Pro úplnost uvádíme důvody, které organizaci vedly k přehodnocení doby použitelnosti u jednotlivých skupin majetku. Organizaci byla na konci roku 2021 poskytnuta oficiální informace od výrobce (Scania), že reálná doba použitelnosti 71 autobusů pořízených v roce 2019 je 10-13 let. Reálnost sdělené doby použitelnosti byla ještě ověřena na staří vozových parků různých dopravců v ČR a podle jejich zkušeností je průměrná doba provozu autobusů 13 let za podmínky, že je autobus, správně servisován. Vzhledem k minimální historii organizace v roce 2019 potažmo 2020, kdy byla určována doba použitelnosti této flotily autobusů, bylo vycházeno z předpokladu, že autobusy budou obměňovány po osmi letech, proto byla původně stanovena doba použitelnosti autobusů na 8 let. Předpoklad pořizovat nové autobusy po 8 letech se ukázal jako nereálný. V současné době jsou organizaci výše uvedené skutečnosti již známy a chtěla je promítnout do účetní závěrky k 31.12.2021. Bohužel z důvodu, že by došlo k výraznému odchýlení se od schváleného odpisového plánu k 31.12.2021 (RÚK 056/33R/2021) zřizovatel k tomuto kroku neudělil souhlas. K úpravě dob použitelnosti organizace přistoupila až od 1.1.2022. Organizace nově stanovuje dobu použitelnosti osobních vozidel ve svém majetku, dle toho, zdali vozidlo slouží dispečerovi, garážmistrovi či IT technikovi k zajištění dopravní obslužnosti na středisku nebo zaměstnanci ve vedoucí pozici. U prvního zmiňovaného příkladu se předpokládá větší nájezd km a tím pádem i rychlejší opotřebení a z tohoto důvodu byla nová doba použitelnosti stanovena na 6 let. Druhý případ předpokládá nižší nájezd km a pomalejší opotřebení, tudíž u této kategorie osobních vozidel byla stanovena nová doba použitelnosti na 8 let. U obou výše zmíněných kategorií osobních vozidel byla původní doba použitelnosti stanovena pouze na 5 let, což po získání zkušeností a informací např. z internetu nebyla reálná doba použitelnosti. Nově došlo i k úpravě doby použitelnosti kategorie vleků pro přepravu jízdních kol. Původní stanovená doba použitelnosti (5let) neodpovídala reálné době, která je nově stanovena na 8 let. Dále byla přehodnocena kategorie odbavovacích zařízení. Organizace vede v majetku odbavovací zařízení (OZ) jako součást autobusu, pokud je i autobus majetkem organizace. Pokud je OZ vedeno samostatně, tak se v současné době nachází v autobuse pouze najetém a předpokládá se, že po pořízení nových autobusů bude o zůstatkovou cenu tohoto zařízení navýšena hodnota autobusu. Pokud, tedy organizace nově stanovila dobu použitelnosti autobusů vč. OZ na 13 let, musela upravit na tuto dobu použitelnosti i OZ (původně 5 let). Poslední známou skutečností, kterou organizace z výše uvedených důvodů nepromítla do účetní závěrky k 31.12.2021 je prodloužení doby životnosti multifunkčního kopírovacího zařízení na základě posouzení technika ze společnosti zabývající se opravami a údržbou těchto zařízení. 8) Dne 3. 11. 2020 uzavřela Dopravní společnost Ústeckého kraje, p. o., (dále jen "organizace") Smlouvu o úvěru c. 230/20/LCD s Českou spořitelnou a. s. na poskytnutí úvěru v částce ve výši 600 mil. Kč. Současně s touto smlouvou byla uzavřena Smlouva o zastavení pohledávek a Smlouva o zastavení pohledávek ze smlouvy o účtu. Dne 22. 12. 2020 byl uzavřen dodatek c. 1 k předmětné úvěrové smlouvě i ke smlouvám o zastavení pohledávek. Dne 29. 9. 2021 byl uzavřen dodatek c. 2 a dne 13. 12. 2021 dodatek c. 3. Předmětem dodatků uzavřených v roce 2021 bylo snížení úrokové sazby z 2,50 % na 1,77 % ročně z důvodu ručení Ústeckým krajem za jím zřízenou příspěvkovou organizaci a související úpravy článku týkající se předmětného ručení. Zároveň došlo ke zrušení Smlouvy o zastavení pohledávek a Smlouvy o zastavení pohledávek ze smlouvy o účtu, aniž by bylo nutné zřizovat zástavní právo k věcem movitým. Aktuální verse uzavřené smlouvy dává tedy možnost čerpání finančních prostředku z poskytnutého úvěru do výše 600 mil. Kč v období od 1. 1. 2021 do 31. 12. 2023 s následnými splátkami vyčerpané částky v období od 1. 1. 2024 do 31. 12. 2032. Tato částka je rezervována k čerpání bez povinnosti ze strany organizace k úhradě závazkové odměny. K 31. 12. 2022 byla vyčerpána částka ve výši 130.766.325,- Kč na pořízení 2 minibusu, odbavovacích zařízení a 20 ks autobusů délky 15m vč. odbavovacího systému. V roce 2023 se předpokládá čerpání úvěru na pořízení 90 ks délky 9,9 m autobusů vč. příslušenství (APC, odbavovacích systémů atd.). Možnost čerpání z první Smlouvy o úvěru č. 1214/18/LCD ze dne 18. 12. 2018 byla dne 20. 1. 2021 uzavřeným dodatkem c. 2 ukončena a zbývající nesplacená částka činící 303.358.695,- Kč k 31. 12. 2022 rozložena do splátkového kalendáře s poslední splátkou ke dni 31. 12. 2027. Doba odepisování bude delší než doba splácení, odpisy tedy nestačí na úhradu splátek a z tohoto důvodu bude zbývající část splátek financována účelovým investičním příspěvkem od zřizovatele. Organizace na doporučení zřizovatele uzavřela dne 26. 9. 2022 novou úvěrovou smlouvu na pořízení dalších 20 autobusů délky 13 m vč. příslušenství s Československou obchodní bankou, a.s. Sjednaná výše úvěrového rámce činí 129.000.000,- Kč (slovy: sto dvacet devět milionů korun českých) a úroková sazba byla stanovena jako variabilní 3M PRIBOR + fixní úroková marže banky 0,125 % p. a. Úvěr byl sjednán bez zajištění a bez jakýchkoliv poplatků za nedočerpání, vedení či nečerpání. Možnost čerpání byla stanovena na období roku 2023 s desetiletou splatností od roku 2024. Z tohoto úvěru ještě nebylo čerpáno žádné plnění. 9) V souvislosti s pokutami udělenými a zaplacenými ČSAD Slaný a.s. a ICOM Transport a.s. v souhrnné výši 2.540.000,- společnost zjišťuje míru zavinění, konkrétní viníky a možné náhrady škod. Do termínu uzavření účetnictví roku 2022 však nebyly známy žádné bližší skutečnosti, zejména to, zda bude odpovědným osobám předepsána náhrada škody a ani to, v jaké výši by tato náhrada byla předepsána. Z těchto důvodů není o tomto v roce 2022 účtováno. 10) Na podrozvahovém účtu 924 eviduje účetní jednotka pohledávku z důvodu zapůjčení 15 ks dezinfekčních dávkovačů společnosti AD Podbořany. 11) K datu sestavení účetní závěrky účetní jednotce nejsou známy žádné významné skutečnosti, které by měly být v účetní závěrce vykázány jako rezervy. |
Číslo položky | Syntetický účet | Název položky | Období běžné | Období minulé |
---|---|---|---|---|
P.I. | 901 | Majetek a závazky účetní jednotky | 1771115.68 | 1614527.72 |
P.I.1. | 901 | Jiný drobný dlouhodobý nehmotný majetek | 27310.41 | 27310.41 |
P.I.2. | 902 | Jiný drobný dlouhodobý hmotný majetek | 1726831.27 | 1570243.31 |
P.I.3. | 905 | Vyřazené pohledávky | 16974.00 | 16974.00 |
P.I.4. | 906 | Vyřazené závazky | 0.00 | 0.00 |
P.I.5. | 909 | Ostatní majetek | 0.00 | 0.00 |
P.II. | Krátkodobé podmíněné pohledávky z transferů a krátkodobé podmíněné závazky z transferů | 0.00 | 0.00 | |
P.II.1. | 911 | Krátkodobé podmíněné pohledávky z předfinancování transferů | 0.00 | 0.00 |
P.II.2. | 912 | Krátkodobé podmíněné závazky z předfinancování transferů | 0.00 | 0.00 |
P.II.3. | 913 | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze zahraničních transferů | 0.00 | 0.00 |
P.II.4. | 914 | Krátkodobé podmíněné závazky ze zahraničních transferů | 0.00 | 0.00 |
P.II.5. | 915 | Ostatní krátkodobé podmíněné pohledávky z transferů | 0.00 | 0.00 |
P.II.6. | 916 | Ostatní krátkodobé podmíněné závazky z transferů | 0.00 | 0.00 |
P.III. | Podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou | 62985.00 | 62985.00 | |
P.III.1. | 921 | Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou | 0.00 | 0.00 |
P.III.2. | 922 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodou úplatného užívání majetku jinou osobou | 0.00 | 0.00 |
P.III.3. | 923 | Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o výpůjčce | 0.00 | 0.00 |
P.III.4. | 924 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o výpůjčce | 62985.00 | 62985.00 |
P.III.5. | 925 | Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodů | 0.00 | 0.00 |
P.III.6. | 926 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodů | 0.00 | 0.00 |
P.IV. | Další podmíněné pohledávky | 0.00 | 0.00 | |
P.IV.1. | 931 | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku | 0.00 | 0.00 |
P.IV.2. | 932 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku | 0.00 | 0.00 |
P.IV.3. | 933 | Krátkodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv | 0.00 | 0.00 |
P.IV.4. | 934 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv | 0.00 | 0.00 |
P.IV.5. | 939 | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze sdílených daní | 0.00 | 0.00 |
P.IV.6. | 941 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze sdílených daní | 0.00 | 0.00 |
P.IV.7. | 942 | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům | 0.00 | 0.00 |
P.IV.8. | 943 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům | 0.00 | 0.00 |
P.IV.9. | 944 | Krátkodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištění | 0.00 | 0.00 |
P.IV.10. | 945 | Dlouhodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištění | 0.00 | 0.00 |
P.IV.11. | 947 | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení | 0.00 | 0.00 |
P.IV.12. | 948 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení | 0.00 | 0.00 |
P.V. | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z transferů a dlouhodobé podmíněné závazky z transferů | 0.00 | 0.00 | |
P.V.1. | 951 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z předfinancování transferů | 0.00 | 0.00 |
P.V.2. | 952 | Dlouhodobé podmíněné závazky z předfinancování transferů | 0.00 | 0.00 |
P.V.3. | 953 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze zahraničních transferů | 0.00 | 0.00 |
P.V.4. | 954 | Dlouhodobé podmíněné závazky ze zahraničních transferů | 0.00 | 0.00 |
P.V.5. | 955 | Ostatní dlouhodobé podmíněné pohledávky z transferů | 0.00 | 0.00 |
P.V.6. | 956 | Ostatní dlouhodobé podmíněné závazky z transferů | 0.00 | 0.00 |
P.VI. | Podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku | 108872277.86 | 105206322.50 | |
P.VI.1. | 961 | Krátkodobé podmíněné závazky z operativního leasingu | 0.00 | 0.00 |
P.VI.2. | 962 | Dlouhodobé podmíněné závazky z operativního leasingu | 110378.57 | 94581.03 |
P.VI.3. | 963 | Krátkodobé podmíněné závazky z finančního leasingu | 0.00 | 0.00 |
P.VI.4. | 964 | Dlouhodobé podmíněné závazky z finančního leasingu | 0.00 | 0.00 |
P.VI.5. | 965 | Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o výpůjčce | 0.00 | 0.00 |
P.VI.6. | 966 | Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o výpůjčce | 35000.00 | 0.00 |
P.VI.7. | 967 | Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodů | 1300000.00 | 0.00 |
P.VI.8. | 968 | Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodů | 107426899.29 | 105111741.47 |
P.VII. | Další podmíněné závazky | 0.00 | 0.00 | |
P.VII.1. | 971 | Krátkodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku | 0.00 | 0.00 |
P.VII.2. | 972 | Dlouhodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku | 0.00 | 0.00 |
P.VII.3. | 973 | Krátkodobé podmíněné závazky z jiných smluv | 0.00 | 0.00 |
P.VII.4. | 974 | Dlouhodobé podmíněné závazky z jiných smluv | 0.00 | 0.00 |
P.VII.5. | 975 | Krátkodobé podmíněné závazky z přijatého kolaterálu | 0.00 | 0.00 |
P.VII.6. | 976 | Dlouhodobé podmíněné závazky z přijatého kolaterálu | 0.00 | 0.00 |
P.VII.7. | 978 | Krátkodobé podmíněné závazky vyplývající z právních předpisů a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní | 0.00 | 0.00 |
P.VII.8. | 979 | Dlouhodobé podmíněné závazky vyplývající z právních předpisů a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní | 0.00 | 0.00 |
P.VII.9. | 981 | Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových | 0.00 | 0.00 |
P.VII.10. | 982 | Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových | 0.00 | 0.00 |
P.VII.11. | 983 | Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních | 0.00 | 0.00 |
P.VII.12. | 984 | Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních | 0.00 | 0.00 |
P.VII.13. | 985 | Krátkodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení | 0.00 | 0.00 |
P.VII.14. | 986 | Dlouhodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení | 0.00 | 0.00 |
P.VIII. | Ostatní podmíněná aktiva a ostatní podmíněná pasiva a vyrovnávací účty | 0.00 | 0.00 | |
P.VIII.1. | 991 | Ostatní krátkodobá podmíněná aktiva | 0.00 | 0.00 |
P.VIII.2. | 992 | Ostatní dlouhodobá podmíněná aktiva | 0.00 | 0.00 |
P.VIII.3. | 993 | Ostatní krátkodobá podmíněná pasiva | 0.00 | 0.00 |
P.VIII.4. | 994 | Ostatní dlouhodobá podmíněná pasiva | 0.00 | 0.00 |
P.VIII.5. | 999 | Vyrovnávací účet k podrozvahovým účtům | -107038177.18 | -103528809.78 |
A.6. Informace podle § 19 odst. 6 zákona |
---|
1) Veřejné zakázky na nákup autobusů - řízení před ÚOHS a soudy Dne 09. 01. 2020 obdržela organizace od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen "Úřad") oznámení o zahájení správního řízení ve věci možného spáchání přestupku ve smyslu § 268 odst. 1 písm. a) zákona č. 134/2016 Sb., (dále jen "zákon") zadavatelem Dopravní společností Ústeckého kraje, příspěvkové organizace (dále jen "DSUK") při uzavírání rámcové dohody s dodavatelem Scania Czech Republic spol. s. r. o. (dále jen "Scania"). Dne 29. 01. 2020 bylo zadavateli ze strany Úřadu doručeno dalších celkem 6 oznámení o zahájení správních řízení z téhož dne ("nová oznámení") ve věci možného spáchání přestupku ve smyslu § 268 odst. 1 písm. a) zákona, a to ve vztahu k uzavření rámcové dohody s dodavatelem ZLINER s. r. o., kupní smlouvy s touto společností a 4 kupními smlouvami se společností Scania. Maximální výše případného potencionálního závazku z těchto řízení činila původně podle odhadu vedení 99 mil. Kč. Dne 27. 04. 2020 bylo Úřadem rozhodnuto, že zadavatel porušil Zákon o zadávání veřejných zakázek, neboť v technické specifikaci nastavil jeden z parametrů (objem palivové nádrže) v rozporu s uvedeným zákonem a tím diskriminoval jednoho z potenciálních účastníků v podání nabídky. Rozhodnutím pak stanovil pokutu ve výši 18 mil. Kč. Proti Rozhodnutí a stanovené pokutě DSUK podala neprodleně v zákonném termínu žaloby na Úřad ke Krajskému soudu v Brně. Dne 08. 09. 2020 rozhodl krajský soud, že vydané Rozhodnutí ÚOHS o diskriminačním nastavení technických podmínek ze strany zadavatele, bylo nesprávné, včetně vedení celého spisu správního řízení a Rozhodnutí ÚOHS zrušil. Proti tomuto Rozhodnutí však podal Úřad i účastník řízení (SOR Libchavy) kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu (dále jen "NSS"), doplněnou žádostí o přiznání odkladného účinku Rozhodnutí. NSS vyhověl v části dodávky autobusů Iveco od společnosti ZLINER s.r.o. této žádosti, přiznal odkladný účinek, a to až do doby rozhodnutí NSS. Dne 23. 2. 2022 vydal Nejvyšší správní soud Rozsudek jménem republiky, ve kterém zrušil Rozsudek Krajského soudu ze dne 8. 9. 2020 a věc vrátil k tomuto soudu k dalšímu řízení. Jednalo se o řízení v rámci veřejné zakázky na nákup autobusů kategorie délky 12 m, jehož účastníky byla DSÚK, p. o., Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, Scania Czech Republic s. r. o., a SOR Libchavy spol. s. r. o. Stejný rozsudek vydal Nejvyšší správní soud dne 30. 3. 2022 v rámci veřejné zakázky na nákup autobusů kategorie délky 10,5m, jehož účastníky byla DSÚK, p. o., Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, Zliner s. r. o., a SOR Libchavy spol. s. r. o. Správní řízení ve věci kasačních stížností bylo tedy vráceno ke Krajskému soudu v Brně. Organizace i nadále souhlasí s Rozhodnutím krajského soudu, že technická specifikace a celá veřejná zakázka nebyla diskriminačně nastavena vůči žádnému z potenciálních dodavatelů. Dne 17. 10. 2022 jsme datovou schránkou obdrželi Předvolání k jednání na krajském soudě ve věcech obou veřejných zakázek, které je stanoveno na 29. 11. 2022. Řízení tedy nadále trvá, nebylo ukončeno a stanovená pokuta dosud nenabyla právní moci. Na základě nařízeného jednání a námi předložených důkazních materiálů jsme 30. 12. 2022 obdrželi Rozsudek od Krajského soudu v Brně (platí pro obě vedená řízení), ve kterém již podruhé dochází ke zrušení Usnesení předsedy ÚOHS a vrací tomuto úřadu k dalšímu řízení. Proti vydanému rozsudku byla možnost do 15 dní podat kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu. Dne 12. 1. 2023 jsme obdrželi od NSS informaci o podané blanketní stížnosti ÚOHS ve věci řízení se Scanií (dne 5. 1. 2023), kde je ÚOHS vyzván k doplnění. Kasační stížnost jako takovou jsme do dnešního dne neobdrželi, tudíž neznáme důvody jejího podání. Ve věci řízení Zliner bylo zjištěno, že i zde byla podána blanketní kasační stížnost. Informaci o řízení však obdržela advokátní kancelář Skils dne 20.1.2023, ale i zde platí, že nám nejsou známy důvody jejího podání. Dne 23. 1. 2023 jsme odeslali na ÚOHS Návrhy na zastavení řízení dle § 257 písm. l) zákona ve věci Rámcových dohod (pro obě vedená řízení). Do datové schránky dne 26. 1. 2023 byly doručeny odpovědi od ÚOHS, kde ve věci řízení s dodavatelem SCANIA je řízení ukončeno a zastaveno, s dodavatelem Zliner pak řízení pokračuje. 2) Sankce č. 1 za nedodržení podmínek smlouvy Od roku 2018 se společnost potýká s problematikou nákupu autobusů a musela tedy volit jedinou možnou cestu formou nájmu autobusů. V průběhu let docházelo ke změnám smluvních vztahů, nejdříve uzavřeny smlouvy mezi Ústeckým krajem a pronajímateli (Over Line a ICOM transport), kdy z důvodu časové tísně bylo použito přímé zadání. Následně, cca po jednom roce, byly zadány veřejné zakázky na nájem dalších autobusů, aby došlo k naplnění zákona o zadávání veřejných zakázek. Tato situace se opakovala i v dalších letech a pronajímateli autobusů byl koncern ICOM transport (konkrétně pak jeho divize ČSAD Slaný, TradoBus, ICOM). V rámci uzavřených smluv zde byla povinnost provádět předepsané prohlídky stanovené výrobcem včas a v autorizovaném servisním středisku. Toto se dělo v roce 2018 a částečně v roce 2019, kdy ale z provozních důvodů a zajištění dopravní obslužnosti byly některé prohlídky provedeny u servisního střediska v Litoměřicích. Na začátku listopadu 2020 jsme vyhlásili veřejnou zakázku na opravy všech autobusů, které jsme provozovali. Od listopadu 2021 začal obsluhovat oblasti Teplicko a příměstská doprava Teplice společnost nový dopravce, který uspěl s nabídkou ve veřejné zakázce vyhlášené Ústeckým krajem. Od zahájení provozu se však potýkal s velkými problémy na zajištění linek a spojů, neboť neměl dostatečný počet řidičů, dále pak z důvodu nemoci COVID-19. Ústecký kraj po dlouhodobém trvání tohoto stavu se proto rozhodl uplatnit za porušení podmínek smlouvy sankce vůči tomuto dopravci. V tu dobu jsme vraceli celkem 7 autobusů pronajímateli, který si po třech letech vyžádal doklady o prováděném servisu na těchto a všech ostatních pronajatých vozidlech. Z podkladů bylo zjištěno, že servis předepsaný výrobcem byl sice prováděn, ale v rozporu se smlouvou, kdy nebyl proveden včas a nebyl prováděn u autorizovaného servisu výrobce. Na osobním jednání s pronajímatelem (dne 29. 9. 2022) jsme se pokoušeli přesvědčit vedení společnosti, že autobusy byly servisovány dle úkonů předepsaných prohlídek, používaly se výhradně originální díly a z provozních důvodů nebylo možné je vždy realizovat včas. Na toto však vůbec nebylo reflektováno a pronajímatel trval na svém stanovisku. Dále jsme ho zkoušeli přesvědčit, že společnosti provádějící servis používají diagnostickou jednotku od výrobce a jsou tedy oprávněni servis provádět. Bohužel ani toto nepomohlo a pronajímatel trval na předložení certifikátu potvrzující autorizovaný servis výrobce. Na základě všech dalších prověření k nutnosti provádět servis u konkrétního výrobcem daného servisního střediska a po projednání s právní kanceláří Skils jsme pokutu ve výši 2,5 mil. Kč zaplatili (sankce 20 tis. Kč za 1x porušení). Dle posouzení právní kanceláře jsme byli seznámeni s podmínkami smlouvy a měli jsme je tedy dodržovat, v případě soudního sporu bychom měli minimální šanci na případný úspěch. K celé záležitosti je potřeba ještě doplnit, že pro servis autobusů Setra byl vybrán servisní partner z výběrového řízení. S tímto jsme jednali o nutnosti zajištění autorizovaného servisu právě na tyto autobusy. Dle jejich ústních informací jednali s pronajímatelem a nás informovali, že dělají vše pro získání potřebné autorizace. Z naší strany jsme se pokoušeli uzavřít dodatek s pronajímateli o tom, že tato společnost a pro ně zajišťující subdodávku další servisní společnost mohou tyto servisní prohlídky provádět. Pronajímatel ale trval na podmínce autorizace a z toho důvodu považoval uzavření dodatků za nepotřebné. Bohužel až při projednávání udělené pokuty jsme zjistili, že servisní partner nemá potřebnou autorizaci od výrobce. 3) Sankce č. 2 za nedodržení podmínek smlouvy Pro potřeby Ústeckého kraje byla uzavřena další smlouva na nájem druhého zájezdového autobusu pro zajištění přepravy žáků, studentů a dle jeho požadavku. Obdobná situace s porušením podmínek smlouvy se stala i zde, a to v letech 2021 a 2022. Za toto porušení smlouvy jsme uhradili pokutu ve výši 40 tis. Kč (sankce 20 tis. Kč za 1x porušení). K oběma pokutám lze závěrem uvést, že v průběhu nájmu autobusů zde byly namátkové kontroly na jejich provoz a technický stav ze strany pronajímatele. Nikdy nebyla vznešena námitka na provádění servisu a rovněž vrácené autobusy byly v mnohem lepším technickém stavu než při jejich zapůjčení. Díky tomu jsme i úspěšně rozporovali faktury za drobné opravy či kontroly, které byly v rozporu s předávacími protokoly. Důvodem pro vystavení výše uvedených pokut je skutečnost, kdy Ústecký kraj uplatnil sankce ze smlouvy, což nám bylo i potvrzeno na jednání v sídle pronajímatele. Technický náměstek plně odpovídá za zajištění údržby autobusů, rovněž tak za přípravu veřejných zakázek ohledně servisu či plnění podmínek z uzavřených nájemních smluv. Na základě toho mu byl vystaven vytýkací dopis a škoda vzniklá udělením pokuty bude projednávána ve škodní komisi. Na základě rozhodnutí škodní komise a předložených podkladů bude sjednána schůzka s vedoucím svodného odboru a příslušnými radními zřizovatele, kde bych chtěl projednat udělené smluvní pokuty a předložit návrh řešení vzniklé škody. I přes porušení podmínek smlouvy nedošlo k jakémukoli poškození pronajatých autobusů, provedení předepsané servisní prohlídky autobusu Setra není výrazně odlišné od předepsané servisní prohlídky jiného typu autobusu a servisní partner i jeho subdodavatel jsou odbornými servisními středisky s dlouholetými zkušenostmi. Okamžitým nápravným opatřením bylo nastaveno provádění předepsaných servisních prohlídek v autorizovaném servisním středisku v Praze. Pronajaté autobusy se budou částečně vracet 30. září 2023 (15 ks) na základě uzavřených dodatků a zbývající autobusy pak k 31. 12. 2023 (20 ks), kdy končí platnost smluv. |
B.1. | Informace podle § 66 odst. 6 zákona |
---|---|
B.2. | Informace podle § 66 odst. 8 zákona |
B.3. | Informace podle § 68 odst. 3 zákona |
Položka | Název položky | Období běžné | Období minulé |
---|---|---|---|
C.1. | Zvýšení stavu transferů na pořízení dlouhodobého majetku za běžné účetní období | 0.00 | 0.00 |
C.2. | Snížení stavu transferů na pořízení dlouhodobého majetku ve věcné a časové souvislosti | 0.00 | 0.00 |
D.1. | Počet jednotlivých věcí a souborů majetku nebo seznam tohoto majetku |
---|---|
D.2. | Celková výměra lesních pozemků s lesním porostem |
D.3. | Výše ocenění celkové výměry lesních pozemků s lesním porostem ve výši 57 Kč/m2 |
D.4. | Výměra lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem |
D.5. | Výše ocenění lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem |
D.6. | Průměrná výše ocenění výměry lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem |
D.7. | Komentář k ocenění lesních pozemků jiným způsobem |
K položce | Doplňující informace k položkám rozvahy | Částka |
---|---|---|
A.II.4. | Významné položky: Nejvýznamější položkou jsou autobusy Významný přírůstek během roku 2022: 119.618.300,00 Kč pořízení 20 ks autobusů s příslušenstvím Hodnoty jsou uvedeny v Brutto částkách | 622318145.29 |
B.I.2. | Na účtu Materiálu na skladě je nejvýznamější položkou stav PHM v nádržích k 31.12.2022, dále penumatiky, AdBlue a ostatní kapaliny do vozů Nejvýznamější položky: 1.478.345,10 - PHM v nádržích (autobusy + osobní automobily) 926.261,38 - pneumatiky 262.550,90 - AdBlue a ostatní provozní kapaliny | 2964535.15 |
B.II.1. | Nejvýznamnější položkou jsou pohledávky v rámci clearingu ve výši 16.736.377,65 Kč za období 12/2022. Pohledávky jsou ve lhůtě splatnosti a byly k datu sestavení účetní závěrky zcela uhrazeny. Hodnoty jsou uvedeny v Brutto částkách | 18063335.82 |
B.II.17. | Pohledávka za Ministerstvem dopravy za kompenzaci státem nařízených slev v období 12/2022. Pohledávka je ve lhůtě splatnosti. Její splatnost je v 02/2023 | 5918062.73 |
B.II.18. | Pohledávka za zřizovatelem za kompenzaci dopravy v období 12/2022. Pohledávka je ve lhůtě splatnosti. Její splatnost je v 02/2023 | 9213024.71 |
B.II.32. | Nejvýznamnější položkou ve výši 7.541.729,31 jsou odhady pohledávek z titulu očekávaných pojistných plnění. Odhad byl stanoven ve výši předpokládaného plnění od pojišťovny a zaměstnanců. | 7556529.31 |
D.II.1. | Položka představuje stav účelových investičních úvěrů určených na pořízení autobusů. Jeden úvěr je splácen ve lhůtách a částkách podle úvěrové smlouvy, druhý úvěr je ve fázi čerpání. Bližší popis této položky - viz.Příloha část A.3 | 434125020.00 |
D.III.5. | Obsahem položky jsou závazky z titulu dodavatelských vztahů. Všechny závazky jsou ve lhůtě splatnosti. Po věcné stránce se jedné o přijaté faktury za opravy autobusů, pronájmy autobusů, pronájmy nebytových prostor, služby clearingu a další služby. | 30702030.02 |
D.III.32. | Krátkodobá záloha na transfer na kompenzaci prokazatelné ztráty od zřizovatele. Záloha bude zúčtována v 01/2023 | 30300000.00 |
D.III.35. | Položka výdaje příštích období obsahuje náklady, které věcně souvisí s rokem 2022 Významná položka: 3.361.069,91 - náklady za PHM a mýtné od společnosti Orlen Unipetrol a.s. za období 12/2022 | 3725394.36 |
D.III.37. | Významná položka: 6.434.500,- dohadná položka , částka odhadovaných nákladů na opravy autobusů v rámci pojistných událostí z roku 2021 a 2022, které přechází jako neuzavřené do roku 2023 | 6972433.39 |
D.III.38. | Významná položka: 474.402,- závazek z titulu zákonného pojištění za zaměstnance - Kooperativa 4.Q.2022 Meziroční snížení této položky bylo způsobeno vrácením složené finanční jistoty k veřejné zakázce od společnosti Autobusová doprava Podbořany. Jistota ve výši 1.000.000,- Kč, která byla přijata v roce 2021 a byla vrácena po uzavření a podepsání smlouvy v lednu 2022. | 968237.70 |
K položce | Doplňující informace k položkám výkazu zisku a ztráty | Částka |
---|---|---|
A.I.1. | Hlavní činnost: 152.191.124,57 Kč - spotřeba nafty 5.404.675,53 Kč - ostatní provozní kapaliny (AD Blue, jiné kapaliny) Meziroční zvýšení nákladů na spotřebu materiálu v hlavní činnosti bylo způsobeno vyšším počtem ujetých km v rámci dopravní obslužnosti kraje a současně nárůstem cen PHM. Doplňková činnost: 1.374.715,90 Kč - spotřeba PHM do autobusů, které jsou využívány pro doplňkovou činnost. | 162165477.09 |
A.I.8. | Hlavní činnost: 48.932.785,48 Kč - náklady na opravy a údržbu autobusů Doplňková činnost: 572.900,07 Kč - náklady na opravy a údržbu autobusů používaných pro doplňkovou činnost | 50176448.06 |
A.I.12. | Hlavní činnost: 44.248.778,45 Kč - náklady za dopravní obslužnost oblasti Podbořany 72.573.078,27 Kč - náklady za pronájmy autobusů v hlavní činnosti 90.780.684,19 Kč - náklady za služby spojené s clearingem od ostatních dopravců 5.637.639,40 Kč - náklady za právní, ekonomické a konzultační služby 6.711.901,70 Kč - náklady za služby spojené s clearingem od ostatních dopravců - mobilní jízdné 9.825.828,54 Kč - náklady za pronájem parkovacích ploch 3.619.919,38 Kč - náklady za služby pro SW 3.989.426,30 Kč - náklady za pronájmy nebytových prostor informačních kanceláří a kanceláří provozu 1.644.537,70 Kč - náklady za mytí a úklid autobusů Doplňková činnost: 1.656.880,18 Kč - náklady za pronájem autobusů pro doplňkovou činnost | 246655465.42 |
A.I.23. | Významnou položkou je smluvní pokuta od společnosti ČSAD Slaný a.s. ve výši 2.500.000,- a od ICOM Transport a.s. ve výši 40.000,- Obě pokuty byly vystaveny za porušení smluvních podmínek u servisu pronajatých autobusů v autorizovaných servisech a za nedodržení servisních intervalů. Obě pokuty byly v roce 2022 zaplaceny. Bližší informace k této položce viz.Příloha A.3 (bod 9) a Příloha A.6 (bod 2 a 3). | 2554426.50 |
A.I.28. | Tato položka obsahuje odpisy z dlouh.majetku. Její nejvýznamější část tvoří odpisy z autobusů. Meziroční pokles odpisů je způsobem změnou odpisového plánu, která spočívala v přehodnocení doby použitelnosti dlouh.majetku (viz. komentář Příloha A.3) | 40326567.00 |
A.I.36. | Náklady ve výši 7.687.080,28 Kč jsou za havarijní pojištění a náklady ve výši 5.675.079,00 Kč jsou za povinné ručení autobusů a služebních vozidel. | 13524988.12 |
A.II.2. | Položka obsahuje zejména úroky z účelových investičních úvěrů. Úroky jsou hrazeny v částkách a lhůtách podle úvěrových smluv ( viz též komentář Příloha A.3.) 9.245.631,57 Kč - úroky z úvěru z roku 2018 - smlouva č. 1214/18/LCD 1.526.280,18 Kč - úroky z úvěru z roku 2020 - smlouva č. 230/20/LCD | 10771925.36 |
B.I.2. | Hlavní činnost: 160.418.288,30 Kč - tržby za služby spojené s clearingem od ostatních dopravců 113.834.391,85 Kč - tržby z prodeje jízdného a služeb s tím spojených 5.276.270,11 Kč - tržby z prodeje časového jízdného a služeb s tím spojených Doplňková činnost: Nejvýznamější položkou výnosů z prodeje služeb ve výši 4.482.391,11 Kč - představují tržby za provozování zájezdové dopravy. Bližsí informace k doplňkové činnosti obsahuje též Příloha A.3. | 284726688.68 |
B.I.17. | Významná částka: 12.124.480,48 Kč - jsou pojistné náhrady a odhady výnosů za pojistná plnění vztahující se k pojistným událostem (viz také komentář k příloze E.1. , položka B.II.32.) | 13329021.11 |
B.IV.2. | Významné částky: 441.619.217,88 Kč - neinvestiční transfery od zřizovatele - kompenzace prokazatelné ztráty 74.123.100,54 Kč - neinvestiční transfer od Ministerstva dopravy - kompenzace státem nařízených slev | 515742318.42 |
Položka | Běžné období |
---|---|
A.I. Počáteční stav fondu k 1.1. | 6210016.54 |
A.II. Tvorba fondu | 3896352.86 |
1. Základní příděl | 3896352.86 |
2. Splátky půjček na bytové účely poskytnutých do konce roku 1992 | 0.00 |
3. Náhrady škod a pojistná plnění od pojišťovny vztahující se k majetku pořízenému z fondu | 0.00 |
4. Peněžní a jiné dary určené do fondu | 0.00 |
5. Ostatní tvorba fondu | 0.00 |
A.III. Čerpání fondu | 5353720.00 |
1. Půjčky na bytové účely | 0.00 |
2. Stravování | 0.00 |
3. Rekreace | 0.00 |
4. Kultura, tělovýchova a sport | 4137570.00 |
5. Sociální výpomoci a půjčky | 0.00 |
6. Poskytnuté peněžní dary | 107000.00 |
7. Úhrada příspěvku na penzijní připojištění | 1109150.00 |
8. Úhrada části pojistného na soukromé životní pojištění | 0.00 |
9. Ostatní užití fondu | 0.00 |
A.IV. Konečný stav fondu | 4752649.40 |
Položka | Běžné období |
---|---|
D.I. Počáteční stav fondu k 1.1. | 3636819.21 |
D.II. Tvorba fondu | 0.00 |
1. Zlepšený výsledek hospodaření | 0.00 |
2. Nespotřebované dotace z rozpočtu Evropské unie | 0.00 |
3. Nespotřebované dotace z mezinárodních smluv | 0.00 |
4. Peněžní dary - účelové | 0.00 |
5. Peněžní dary - neúčelové | 0.00 |
6. Ostatní tvorba | 0.00 |
D.III. Čerpání fondu | 382397.85 |
1. Úhrada zhoršeného výsledku hospodaření | 0.00 |
2. Úhrada sankcí | 0.00 |
3. Posílení fondu investic se souhlasem zřizovatele | 0.00 |
4. Časové překlenutí dočasného nesouladu mezi výnosy a náklady | 0.00 |
5. Ostatní čerpání | 382397.85 |
D.IV. Konečný stav fondu | 3254421.36 |
Položka | Běžné období |
---|---|
F.I. Počáteční stav fondu k 1.1. | 10628402.69 |
F.II. Tvorba fondu | 61426209.97 |
1. Peněžní prostředky ve výši odpisů hmotného a nehmotného dlouhodobého majetku prováděné podle zřizovatelem schváleného odpisového plánu | 40326567.00 |
2. Investiční příspěvek z rozpočtu zřizovatele | 21099642.97 |
3. Investiční dotace ze státních fondů a jiných veřejných rozpočtů | 0.00 |
4. Ve výši příjmů z prodeje svěřeného dlouhodobého hmotného majetku | 0.00 |
5. Peněžní dary a příspěvky od jiných subjektů | 0.00 |
6. Ve výši příjmů z prodeje majetku ve vlastnictví příspěvkové organizace | 0.00 |
7. Převody z rezervního fondu | 0.00 |
F.III. Čerpání fondu | 61575342.79 |
1. Pořízení a technické zhodnocení hmotného a nehmotného dlouhodobého majetku, s výjimkou drobného hmotného a nehmotného dlouhodobého majetku | 903598.79 |
2. Úhrada investičních úvěrů nebo půjček | 60671744.00 |
3. Odvod do rozpočtu zřizovatele | 0.00 |
4. Navýšení peněžních prostředků určených na financování údržby a oprav majetku, který příspěvková organizace používá pro svou činnost | 0.00 |
F.IV. Konečný stav fondu | 10479269.87 |
Základní údaje | Dodavatel | Stavební fáze | Výdaje vynaložené na pořízení majetku | Platby za dostupnost | Další platby a plnění zadavatele | |||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Projekt | Druh projektu | Datum uzavření smlouvy | Obchodní firma | IČ | Rok zahájení | Rok ukončení | Ocenění pořizovaného majetku dle smlouvy | t-4 | t-3 | t-2 | t-1 | Celkem | Počátek | Konec | t-4 | v tom výdaje na pořízení majetku | t-3 | v tom výdaje na pořízení majetku | t-2 | v tom výdaje na pořízení majetku | t-1 | v tom výdaje na pořízení majetku | Výdaje na pořízení majetku celkem | t-4 | t-3 | t-2 | t-1 | Celkem |