Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 06231292
sestavená k 31.12.2022
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.1. Informace podle § 7 odst. 3 zákona
Účetní jednotka pokračuje v následujícím účetním období ve své činnosti, účetní závěrka je připravena na principu nepřetržitého trvání. Účetní
jednotce nejsou známy žádné skutečnosti týkající se ukončení nebo přerušení její činnosti.
A.2. Informace podle § 7 odst. 4 zákona
A.3. Informace podle § 7 odst. 5 zákona
Účetní jednotka vede účetnictví v souladu se zákonem č. 563/1991 Sb. o účetnictví, vyhláškou č. 410/2009 Sb. a Českými účetními standardy pro
některé vybrané účetní jednotky č. 701 - 710. Účtový rozvrh organizace je vypracován v souladu s Jednotnou účtovou osnovou a metodickým
sdělením zřizovatele. Přesto, že příspěvková organizace vede podle zřizovací listiny účetnictví ve zjednodušeném rozsahu podle § 13a zákona
563/1991 Sb., účtuje o opravných položkách k pohledávkám a na vybraných podrozvahových účtech.

1) Účetní jednotka účtuje o zásobách způsobem B.

2) Účetní jednotka celé účetní období 2022 účtuje o valutách pevným kurzem vyhlášeným ČNB k 01.01.2022 (což se rovná kurzu 31.12.2021).

3) Účetní jednotka tvoří opravné položky k pohledávkám z obchodních vztahů a k ostatním krátkodobým pohledávkám a jejich příslušenství
nejpozději k rozvahovému dni. Opravné položky tvoří podle platné právní úpravy pro vybrané účetní jednotky, které vedou účetnictví v plném
rozsahu, i když podle zřizovací listiny vede účetnictví ve zjednodušeném rozsahu. Nárok na zvýšení příspěvku na provoz z titulu tvorby opravných
položek účetní jednotce nevzniká. Zřizovatel může příspěvek zvýšit po posouzení důvodů pro tvorbu opravných položek. Účetní jednotce, k datu
sestavení účetní závěrky, nejsou známy žádné skutečnosti, které by indikovaly snížení ocenění ostatních aktiv s výjimkou pohledávek, proto jiné
opravné položky než opravné položky k pohledávkám účetní jednotka netvoří.

4) Účetní jednotka provozuje doplňkovou činnost, která navazuje na činnost hlavní dle zřizovací listiny. Doplňkovou činností, uvedenou ve zřizovací
listině je silniční motorová doprava osobní. Doplňková činnost je v účetnictví vykazována odděleně od hlavní činnosti, a to na samostatných
analytických účtech nákladů a výnosů. Náklady vztahující se k doplňkové činnosti jsou vykazovány na základě kalkulace nákladů na 1 km a
skutečně ujetých km v rámci "zájezdové dopravy". Výnosy doplňkové činnosti se rozumí tržby za "zájezdovou dopravu".

Dne 22.6.2022 došlo k podpisu dodatku č. 3 ke zřizovací listině, kde byly dodány další okruhy doplňkové činnsoti a to zprostředkování obchodu a služeb, velkoobchod a maloobchod, údržba motorových vozidel a jejich příslušenství, činnost informačních a zpravodajských kanceláří, pronájem a půjčování věcí movitých, poradenská a konzultační činnost. zpracování odborných studií a posudků, testování měření, anylýzy a kontroly, reklamní činnost, marketing, mediální zastoupení, poskytování technických služeb, poskytování služeb osobního charakteru a pro osobní hygienu, výroba obchod a služby jinde nezařazené. K 30.9.2022 organizace provozovala v rámci výše uvedených činností MHD Varnsdorf a nájem nápojových automatů. Od 24.10.2022 provozuje společnost v rámci doplňkové činnosti chod WC na autobusovém nádraží Varnsdorf.

5) Při stanovení předpokládané hodnoty je účetní jednotka povinna dodržovat pravidla, která jsou uvedena v Jednotné účetní osnově pro jednotlivé
druhy podmíněných pohledávek a závazků. V ostatních případech, pokud Jednotná účetní osnova postup pro zjištění předpokládané hodnoty
podmíněných pohledávek a podmíněných závazků neuvádí, jsou podmíněné pohledávky a podmíněné závazky oceněny v předpokládané hodnotě
za podmínek, za kterých mohou podmíněné pohledávky a závazky vzniknout.
Podle Jednotné účetní osnovy se předpokládanou hodnotou u podmíněných závazků z titulu operativního leasingu (účet 962 - dlouhodobé
podmíněné závazky z operativního leasingu - užívání osobních vozidel) a z titulu užívání cizího majetku na základě nájemní smlouvy či smlouvy o výpůjčce (např. účet 968 - užívání autobusů na základě nájemní smlouvy uzavřené se společnostmi Ústecký kraj, OverLine s.r.o., TRADO-BUS s.r.o., ČSAD Slaný s.r.o., ČSAD Ústí nad Orlicí ICOM transport a.s., Autobusy Karlovy Vary a.s.) rozumí hodnota spoluúčasti podle sjednaných pojistných podmínek.

V roce 2022 na základě kontroly zřizovatele došlo ke změně ve vykazování podmíněných závazků v příloze A.4. Do roku 2021 byly podmíněné závazky z důvodu využívání cizího majetku vykazovány v položce P.VI.8. Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodů. V roce 2022 jsou dlouhodobé podmíněné závazky z titulu cizího majetku na základě smlouvy o výpůjčce vykázány samostatně na položce P.VI.6. ( účet 966).

6) Účetní jednotka provádí odhady nákladů za spotřebu energií v roce 2022, pokud nejsou k datu sestavení účetní závěrky dodavatelem energií
vyúčtovány. Odhad je stanoven ve výši uhrazených záloh za energie s ohledem na to, že k datu sestavení účetní závěrky účetní jednotka nemá k
dispozici jiné údaje.
Odhady výnosů za pojistné náhrady se stanoví ve výši předpokládaných nákladů za opravy a vykazují se prostřednictvím dohadných účtů aktivních
(účet 388).

7) Organizace je v souladu s § 31 zákona č. 250/2000 Sb. povinna provádět odpisy podle odpisového plánu schváleného zřizovatelem. Odpisový plán obsahuje roční výši odpisů dlouhodobého majetku za jednotlivé skupiny dlouhodobého majetku a za organizaci celkem.
Organizace pravidelně přehodnocuje odhad doby použitelnosti jednotlivých skupin dlouhodobého majetku a jejich vliv na výši odpisů.
V průběhu roku 2021 organizaci byly známy některé skutečnosti, které měly vliv na změnu doby použitelnosti, a tudíž i na výši odpisů a dalších položek účetní závěrky roku 2021. Zřizovatel změnu odpisového plánu roku 2021 neschválil, a tudíž organizace nemohla předpokládané změny související s dlouhodobým majetkem v rozvaze a výkazu zisku a ztráty za rok končící 31.12.2021 vykázat. Z tohoto důvodu byly tyto skutečnosti a jejich vliv na účetní závěrku roku 2021 vyčíslen a zveřejněn v příloze účetní závěrky formou komentáře.
Změny doby použitelnosti, tak jak jsou popsány v komentáři v příloze účetní závěrky za rok 2021, byly zřizovatelem schváleny v odpisovém plánu za rok 2022.
Přehodnocení doby použitelnosti a jeho promítnutí do odpisového plánu za rok 2022 má významný vliv některé položky rozvahy a výkazu zisku a ztráty.
Vzhledem k tomu, že v roce 2021 a 2022 byla použita různá metoda odepisování, nejsou meziroční údaje některých položek v rozvaze ( netto hodnota dlouhodobých aktiv, oprávky k movitému majetku, fond investic, jmění účetní jednotky) a ve výkazu zisku a ztráty ( odpisy, celkové náklady, výsledek hospodaření ) srovnatelné.
Pro účely srovnatelnosti jsme údaje, které se v účetní závěrce za rok 2022 uvádějí ve sloupci "minulé účetní období" propočetli stejnou metodou odepisování roku 2022.
Pokud by byla v roce 2021 použita stejná doby použitelnosti jako v roce 2022, pak by položky v účetní závěrce za rok 2022 ve sloupci "minulé účetní období " byly následující
- Odpisy a celkové náklady za rok 2021 by byly o 27 446 801 Kč nižší (menší), z toho odpisy autobusů by byly o 26 699 156 Kč nižší (menší), odpisy osobních automobilů by byly o 335 244 Kč nižší, odpisy vleků na kola by byly o 99 072 Kč, odpisy odbavovacích zařízení by byly o 310 305 Kč nižší a odpisy kopírky by byly o 3 024 Kč nižší)
- Výsledek hospodaření za rok 2021 by byl o 27 446 801 Kč vyšší (lepší)
- Oprávky k movitému majetku k 31.12.2021 by byly o 27 446 801 Kč (z toho oprávky autobusů by byly o 26 699 156 Kč) nižší
- Netto hodnota movitého majetku k 31.12.2021 by byla o 27 446 801 Kč vyšší (z toho netto hodnota autobusů by bylo o 26 699 156 Kč vyšší)
- Fond investic k 31.12.2021 by byl o 27 446 801 Kč nižší
- Jmění účetní jednotky k 31.12.2021 by bylo 27 446 801 Kč vyšší
Pro úplnost uvádíme důvody, které organizaci vedly k přehodnocení doby použitelnosti u jednotlivých skupin majetku.
Organizaci byla na konci roku 2021 poskytnuta oficiální informace od výrobce (Scania), že reálná doba použitelnosti 71 autobusů pořízených v roce 2019 je 10-13 let. Reálnost sdělené doby použitelnosti byla ještě ověřena na staří vozových parků různých dopravců v ČR a podle jejich zkušeností je průměrná doba provozu autobusů 13 let za podmínky, že je autobus, správně servisován. Vzhledem k minimální historii organizace v roce 2019 potažmo 2020, kdy byla určována doba použitelnosti této flotily autobusů, bylo vycházeno z předpokladu, že autobusy budou obměňovány po osmi letech, proto byla původně stanovena doba použitelnosti autobusů na 8 let. Předpoklad pořizovat nové autobusy po 8 letech se ukázal jako nereálný. V současné době jsou organizaci výše uvedené skutečnosti již známy a chtěla je promítnout do účetní závěrky k 31.12.2021. Bohužel z důvodu, že by došlo k výraznému odchýlení se od schváleného odpisového plánu k 31.12.2021 (RÚK 056/33R/2021) zřizovatel k tomuto kroku neudělil souhlas. K úpravě dob použitelnosti organizace přistoupila až od 1.1.2022.
Organizace nově stanovuje dobu použitelnosti osobních vozidel ve svém majetku, dle toho, zdali vozidlo slouží dispečerovi, garážmistrovi či IT technikovi k zajištění dopravní obslužnosti na středisku nebo zaměstnanci ve vedoucí pozici. U prvního zmiňovaného příkladu se předpokládá větší nájezd km a tím pádem i rychlejší opotřebení a z tohoto důvodu byla nová doba použitelnosti stanovena na 6 let. Druhý případ předpokládá nižší nájezd km a pomalejší opotřebení, tudíž u této kategorie osobních vozidel byla stanovena nová doba použitelnosti na 8 let. U obou výše zmíněných kategorií osobních vozidel byla původní doba použitelnosti stanovena pouze na 5 let, což po získání zkušeností a informací např. z internetu nebyla reálná doba použitelnosti.
Nově došlo i k úpravě doby použitelnosti kategorie vleků pro přepravu jízdních kol. Původní stanovená doba použitelnosti (5let) neodpovídala reálné době, která je nově stanovena na 8 let.
Dále byla přehodnocena kategorie odbavovacích zařízení. Organizace vede v majetku odbavovací zařízení (OZ) jako součást autobusu, pokud je i autobus majetkem organizace. Pokud je OZ vedeno samostatně, tak se v současné době nachází v autobuse pouze najetém a předpokládá se, že po pořízení nových autobusů bude o zůstatkovou cenu tohoto zařízení navýšena hodnota autobusu. Pokud, tedy organizace nově stanovila dobu použitelnosti autobusů vč. OZ na 13 let, musela upravit na tuto dobu použitelnosti i OZ (původně 5 let).
Poslední známou skutečností, kterou organizace z výše uvedených důvodů nepromítla do účetní závěrky k 31.12.2021 je prodloužení doby životnosti multifunkčního kopírovacího zařízení na základě posouzení technika ze společnosti zabývající se opravami a údržbou těchto zařízení.

8) Dne 3. 11. 2020 uzavřela Dopravní společnost Ústeckého kraje, p. o., (dále jen "organizace") Smlouvu o úvěru c. 230/20/LCD s Českou spořitelnou a. s. na poskytnutí úvěru v částce ve výši 600 mil. Kč. Současně s touto smlouvou byla uzavřena Smlouva o zastavení pohledávek a Smlouva o zastavení pohledávek ze smlouvy o účtu. Dne 22. 12. 2020 byl uzavřen dodatek c. 1 k předmětné úvěrové smlouvě i ke smlouvám o zastavení pohledávek. Dne 29. 9. 2021 byl uzavřen dodatek c. 2 a dne 13. 12. 2021 dodatek c. 3.
Předmětem dodatků uzavřených v roce 2021 bylo snížení úrokové sazby z 2,50 % na 1,77 % ročně z důvodu ručení Ústeckým krajem za jím zřízenou příspěvkovou organizaci a související úpravy článku týkající se předmětného ručení. Zároveň došlo ke zrušení Smlouvy o zastavení pohledávek a Smlouvy o zastavení pohledávek ze smlouvy o účtu, aniž by bylo nutné zřizovat zástavní právo k věcem movitým.
Aktuální verse uzavřené smlouvy dává tedy možnost čerpání finančních prostředku z poskytnutého úvěru do výše 600 mil. Kč v období od 1. 1. 2021 do 31. 12. 2023 s následnými splátkami vyčerpané částky v období od 1. 1. 2024 do 31. 12. 2032. Tato částka je rezervována k čerpání bez povinnosti ze strany organizace k úhradě závazkové odměny.
K 31. 12. 2022 byla vyčerpána částka ve výši 130.766.325,- Kč na pořízení 2 minibusu, odbavovacích zařízení a 20 ks autobusů délky 15m vč. odbavovacího systému. V roce 2023 se předpokládá čerpání úvěru na pořízení 90 ks délky 9,9 m autobusů vč. příslušenství (APC, odbavovacích systémů atd.).
Možnost čerpání z první Smlouvy o úvěru č. 1214/18/LCD ze dne 18. 12. 2018 byla dne 20. 1. 2021 uzavřeným dodatkem c. 2 ukončena a zbývající nesplacená částka činící 303.358.695,- Kč k 31. 12. 2022 rozložena do splátkového kalendáře s poslední splátkou ke dni 31. 12. 2027. Doba odepisování bude delší než doba splácení, odpisy tedy nestačí na úhradu splátek a z tohoto důvodu bude zbývající část splátek financována účelovým investičním příspěvkem od zřizovatele.
Organizace na doporučení zřizovatele uzavřela dne 26. 9. 2022 novou úvěrovou smlouvu na pořízení dalších 20 autobusů délky 13 m vč. příslušenství s Československou obchodní bankou, a.s. Sjednaná výše úvěrového rámce činí 129.000.000,- Kč (slovy: sto dvacet devět milionů korun českých) a úroková sazba byla stanovena jako variabilní 3M PRIBOR + fixní úroková marže banky 0,125 % p. a. Úvěr byl sjednán bez zajištění a bez jakýchkoliv poplatků za nedočerpání, vedení či nečerpání. Možnost čerpání byla stanovena na období roku 2023 s desetiletou splatností od roku 2024. Z tohoto úvěru ještě nebylo čerpáno žádné plnění.

9) V souvislosti s pokutami udělenými a zaplacenými ČSAD Slaný a.s. a ICOM Transport a.s. v souhrnné výši 2.540.000,- společnost zjišťuje míru zavinění, konkrétní viníky a možné náhrady škod. Do termínu uzavření účetnictví roku 2022 však nebyly známy žádné bližší skutečnosti, zejména to, zda bude odpovědným osobám předepsána náhrada škody a ani to, v jaké výši by tato náhrada byla předepsána. Z těchto důvodů není o tomto v roce 2022 účtováno.

10) Na podrozvahovém účtu 924 eviduje účetní jednotka pohledávku z důvodu zapůjčení 15 ks dezinfekčních dávkovačů společnosti AD Podbořany.

11) K datu sestavení účetní závěrky účetní jednotce nejsou známy žádné významné skutečnosti, které by měly být v účetní závěrce vykázány jako
rezervy.

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 06231292
sestavená k 31.12.2022
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.4. Informace podle § 7 odst. 5 zákona o stavu účtů v knize podrozvahových účtů

Číslo položkySyntetický účetNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
P.I.901Majetek a závazky účetní jednotky1771115.681614527.72
P.I.1.901Jiný drobný dlouhodobý nehmotný majetek27310.4127310.41
P.I.2.902Jiný drobný dlouhodobý hmotný majetek 1726831.271570243.31
P.I.3.905Vyřazené pohledávky 16974.0016974.00
P.I.4.906Vyřazené závazky 0.000.00
P.I.5.909Ostatní majetek 0.000.00
P.II. Krátkodobé podmíněné pohledávky z transferů a krátkodobé podmíněné závazky z transferů0.000.00
P.II.1.911Krátkodobé podmíněné pohledávky z předfinancování transferů 0.000.00
P.II.2.912Krátkodobé podmíněné závazky z předfinancování transferů 0.000.00
P.II.3.913Krátkodobé podmíněné pohledávky ze zahraničních transferů 0.000.00
P.II.4.914Krátkodobé podmíněné závazky ze zahraničních transferů 0.000.00
P.II.5.915Ostatní krátkodobé podmíněné pohledávky z transferů 0.000.00
P.II.6.916Ostatní krátkodobé podmíněné závazky z transferů 0.000.00
P.III.Podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou62985.0062985.00
P.III.1.921Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou 0.000.00
P.III.2.922Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodou úplatného užívání majetku jinou osobou 0.000.00
P.III.3.923Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o výpůjčce 0.000.00
P.III.4.924Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o výpůjčce 62985.0062985.00
P.III.5.925Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodů 0.000.00
P.III.6.926Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodů 0.000.00
P.IV.Další podmíněné pohledávky0.000.00
P.IV.1.931Krátkodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku 0.000.00
P.IV.2.932Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku 0.000.00
P.IV.3.933Krátkodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv 0.000.00
P.IV.4.934Dlouhodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv 0.000.00
P.IV.5.939Krátkodobé podmíněné pohledávky ze sdílených daní 0.000.00
P.IV.6.941Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze sdílených daní 0.000.00
P.IV.7.942Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům 0.000.00
P.IV.8.943Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům 0.000.00
P.IV.9.944Krátkodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištění 0.000.00
P.IV.10.945Dlouhodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištění 0.000.00
P.IV.11.947Krátkodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení 0.000.00
P.IV.12.948Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení 0.000.00
P.V.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z transferů a dlouhodobé podmíněné závazky z transferů0.000.00
P.V.1.951Dlouhodobé podmíněné pohledávky z předfinancování transferů 0.000.00
P.V.2.952Dlouhodobé podmíněné závazky z předfinancování transferů 0.000.00
P.V.3.953Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze zahraničních transferů 0.000.00
P.V.4.954Dlouhodobé podmíněné závazky ze zahraničních transferů 0.000.00
P.V.5.955Ostatní dlouhodobé podmíněné pohledávky z transferů 0.000.00
P.V.6.956Ostatní dlouhodobé podmíněné závazky z transferů 0.000.00
P.VI.Podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku108872277.86105206322.50
P.VI.1.961Krátkodobé podmíněné závazky z operativního leasingu 0.000.00
P.VI.2.962Dlouhodobé podmíněné závazky z operativního leasingu 110378.5794581.03
P.VI.3.963Krátkodobé podmíněné závazky z finančního leasingu 0.000.00
P.VI.4.964Dlouhodobé podmíněné závazky z finančního leasingu 0.000.00
P.VI.5.965Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o výpůjčce 0.000.00
P.VI.6.966Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o výpůjčce 35000.000.00
P.VI.7.967Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodů 1300000.000.00
P.VI.8.968Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodů 107426899.29105111741.47
P.VII.Další podmíněné závazky0.000.00
P.VII.1.971Krátkodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku 0.000.00
P.VII.2.972Dlouhodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku 0.000.00
P.VII.3.973Krátkodobé podmíněné závazky z jiných smluv 0.000.00
P.VII.4.974Dlouhodobé podmíněné závazky z jiných smluv 0.000.00
P.VII.5.975Krátkodobé podmíněné závazky z přijatého kolaterálu 0.000.00
P.VII.6.976Dlouhodobé podmíněné závazky z přijatého kolaterálu 0.000.00
P.VII.7.978Krátkodobé podmíněné závazky vyplývající z právních předpisů a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní 0.000.00
P.VII.8.979Dlouhodobé podmíněné závazky vyplývající z právních předpisů a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní 0.000.00
P.VII.9.981Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových 0.000.00
P.VII.10.982Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových 0.000.00
P.VII.11.983Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních 0.000.00
P.VII.12.984Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních 0.000.00
P.VII.13.985Krátkodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení 0.000.00
P.VII.14.986Dlouhodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení 0.000.00
P.VIII.Ostatní podmíněná aktiva a ostatní podmíněná pasiva a vyrovnávací účty0.000.00
P.VIII.1.991Ostatní krátkodobá podmíněná aktiva 0.000.00
P.VIII.2.992Ostatní dlouhodobá podmíněná aktiva 0.000.00
P.VIII.3.993Ostatní krátkodobá podmíněná pasiva 0.000.00
P.VIII.4.994Ostatní dlouhodobá podmíněná pasiva 0.000.00
P.VIII.5.999Vyrovnávací účet k podrozvahovým účtům -107038177.18-103528809.78

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 06231292
sestavená k 31.12.2022
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.6. Informace podle § 19 odst. 6 zákona

A.6. Informace podle § 19 odst. 6 zákona
1) Veřejné zakázky na nákup autobusů - řízení před ÚOHS a soudy
Dne 09. 01. 2020 obdržela organizace od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen "Úřad") oznámení o zahájení správního řízení ve věci možného spáchání přestupku ve smyslu § 268 odst. 1 písm. a) zákona č. 134/2016 Sb., (dále jen "zákon") zadavatelem Dopravní společností Ústeckého kraje, příspěvkové organizace (dále jen "DSUK") při uzavírání rámcové dohody s dodavatelem Scania Czech Republic spol. s. r. o. (dále jen "Scania").
Dne 29. 01. 2020 bylo zadavateli ze strany Úřadu doručeno dalších celkem 6 oznámení o zahájení správních řízení z téhož dne ("nová oznámení") ve věci možného spáchání přestupku ve smyslu § 268 odst. 1 písm. a) zákona, a to ve vztahu k uzavření rámcové dohody s dodavatelem ZLINER s. r. o., kupní smlouvy s touto společností a 4 kupními smlouvami se společností Scania. Maximální výše případného potencionálního závazku z těchto řízení činila původně podle odhadu vedení 99 mil. Kč.
Dne 27. 04. 2020 bylo Úřadem rozhodnuto, že zadavatel porušil Zákon o zadávání veřejných zakázek, neboť v technické specifikaci nastavil jeden z parametrů (objem palivové nádrže) v rozporu s uvedeným zákonem a tím diskriminoval jednoho z potenciálních účastníků v podání nabídky. Rozhodnutím pak stanovil pokutu ve výši 18 mil. Kč.
Proti Rozhodnutí a stanovené pokutě DSUK podala neprodleně v zákonném termínu žaloby na Úřad ke Krajskému soudu v Brně. Dne 08. 09. 2020 rozhodl krajský soud, že vydané Rozhodnutí ÚOHS o diskriminačním nastavení technických podmínek ze strany zadavatele, bylo nesprávné, včetně vedení celého spisu správního řízení a Rozhodnutí ÚOHS zrušil. Proti tomuto Rozhodnutí však podal Úřad i účastník řízení (SOR Libchavy) kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu (dále jen "NSS"), doplněnou žádostí o přiznání odkladného účinku Rozhodnutí. NSS vyhověl v části dodávky autobusů Iveco od společnosti ZLINER s.r.o. této žádosti, přiznal odkladný účinek, a to až do doby rozhodnutí NSS.
Dne 23. 2. 2022 vydal Nejvyšší správní soud Rozsudek jménem republiky, ve kterém zrušil Rozsudek Krajského soudu ze dne 8. 9. 2020 a věc vrátil k tomuto soudu k dalšímu řízení. Jednalo se o řízení v rámci veřejné zakázky na nákup autobusů kategorie délky 12 m, jehož účastníky byla DSÚK, p. o., Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, Scania Czech Republic s. r. o., a SOR Libchavy spol. s. r. o.
Stejný rozsudek vydal Nejvyšší správní soud dne 30. 3. 2022 v rámci veřejné zakázky na nákup autobusů kategorie délky 10,5m, jehož účastníky byla DSÚK, p. o., Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, Zliner s. r. o., a SOR Libchavy spol. s. r. o.
Správní řízení ve věci kasačních stížností bylo tedy vráceno ke Krajskému soudu v Brně. Organizace i nadále souhlasí s Rozhodnutím krajského soudu, že technická specifikace a celá veřejná zakázka nebyla diskriminačně nastavena vůči žádnému z potenciálních dodavatelů. Dne 17. 10. 2022 jsme datovou schránkou obdrželi Předvolání k jednání na krajském soudě ve věcech obou veřejných zakázek, které je stanoveno na 29. 11. 2022. Řízení tedy nadále trvá, nebylo ukončeno a stanovená pokuta dosud nenabyla právní moci.
Na základě nařízeného jednání a námi předložených důkazních materiálů jsme 30. 12. 2022 obdrželi Rozsudek od Krajského soudu v Brně (platí pro obě vedená řízení), ve kterém již podruhé dochází ke zrušení Usnesení předsedy ÚOHS a vrací tomuto úřadu k dalšímu řízení. Proti vydanému rozsudku byla možnost do 15 dní podat kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu. Dne 12. 1. 2023 jsme obdrželi od NSS informaci o podané blanketní stížnosti ÚOHS ve věci řízení se Scanií (dne 5. 1. 2023), kde je ÚOHS vyzván k doplnění. Kasační stížnost jako takovou jsme do dnešního dne neobdrželi, tudíž neznáme důvody jejího podání. Ve věci řízení Zliner bylo zjištěno, že i zde byla podána blanketní kasační stížnost. Informaci o řízení však obdržela advokátní kancelář Skils dne 20.1.2023, ale i zde platí, že nám nejsou známy důvody jejího podání.
Dne 23. 1. 2023 jsme odeslali na ÚOHS Návrhy na zastavení řízení dle § 257 písm. l) zákona ve věci Rámcových dohod (pro obě vedená řízení). Do datové schránky dne 26. 1. 2023 byly doručeny odpovědi od ÚOHS, kde ve věci řízení s dodavatelem SCANIA je řízení ukončeno a zastaveno, s dodavatelem Zliner pak řízení pokračuje.

2) Sankce č. 1 za nedodržení podmínek smlouvy
Od roku 2018 se společnost potýká s problematikou nákupu autobusů a musela tedy volit jedinou možnou cestu formou nájmu autobusů. V průběhu let docházelo ke změnám smluvních vztahů, nejdříve uzavřeny smlouvy mezi Ústeckým krajem a pronajímateli (Over Line a ICOM transport), kdy z důvodu časové tísně bylo použito přímé zadání. Následně, cca po jednom roce, byly zadány veřejné zakázky na nájem dalších autobusů, aby došlo k naplnění zákona o zadávání veřejných zakázek. Tato situace se opakovala i v dalších letech a pronajímateli autobusů byl koncern ICOM transport (konkrétně pak jeho divize ČSAD Slaný, TradoBus, ICOM). V rámci uzavřených smluv zde byla povinnost provádět předepsané prohlídky stanovené výrobcem včas a v autorizovaném servisním středisku.
Toto se dělo v roce 2018 a částečně v roce 2019, kdy ale z provozních důvodů a zajištění dopravní obslužnosti byly některé prohlídky provedeny u servisního střediska v Litoměřicích. Na začátku listopadu 2020 jsme vyhlásili veřejnou zakázku na opravy všech autobusů, které jsme provozovali.
Od listopadu 2021 začal obsluhovat oblasti Teplicko a příměstská doprava Teplice společnost nový dopravce, který uspěl s nabídkou ve veřejné zakázce vyhlášené Ústeckým krajem. Od zahájení provozu se však potýkal s velkými problémy na zajištění linek a spojů, neboť neměl dostatečný počet řidičů, dále pak z důvodu nemoci COVID-19. Ústecký kraj po dlouhodobém trvání tohoto stavu se proto rozhodl uplatnit za porušení podmínek smlouvy sankce vůči tomuto dopravci. V tu dobu jsme vraceli celkem 7 autobusů pronajímateli, který si po třech letech vyžádal doklady o prováděném servisu na těchto a všech ostatních pronajatých vozidlech. Z podkladů bylo zjištěno, že servis předepsaný výrobcem byl sice prováděn, ale v rozporu se smlouvou, kdy nebyl proveden včas a nebyl prováděn u autorizovaného servisu výrobce. Na osobním jednání s pronajímatelem (dne 29. 9. 2022) jsme se pokoušeli přesvědčit vedení společnosti, že autobusy byly servisovány dle úkonů předepsaných prohlídek, používaly se výhradně originální díly a z provozních důvodů nebylo možné je vždy realizovat včas. Na toto však vůbec nebylo reflektováno a pronajímatel trval na svém stanovisku. Dále jsme ho zkoušeli přesvědčit, že společnosti provádějící servis používají diagnostickou jednotku od výrobce a jsou tedy oprávněni servis provádět. Bohužel ani toto nepomohlo a pronajímatel trval na předložení certifikátu potvrzující autorizovaný servis výrobce. Na základě všech dalších prověření k nutnosti provádět servis u konkrétního výrobcem daného servisního střediska a po projednání s právní kanceláří Skils jsme pokutu ve výši 2,5 mil. Kč zaplatili (sankce 20 tis. Kč za 1x porušení). Dle posouzení právní kanceláře jsme byli seznámeni s podmínkami smlouvy a měli jsme je tedy dodržovat, v případě soudního sporu bychom měli minimální šanci na případný úspěch.
K celé záležitosti je potřeba ještě doplnit, že pro servis autobusů Setra byl vybrán servisní partner z výběrového řízení. S tímto jsme jednali o nutnosti zajištění autorizovaného servisu právě na tyto autobusy. Dle jejich ústních informací jednali s pronajímatelem a nás informovali, že dělají vše pro získání potřebné autorizace. Z naší strany jsme se pokoušeli uzavřít dodatek s pronajímateli o tom, že tato společnost a pro ně zajišťující subdodávku další servisní společnost mohou tyto servisní prohlídky provádět. Pronajímatel ale trval na podmínce autorizace a z toho důvodu považoval uzavření dodatků za nepotřebné. Bohužel až při projednávání udělené pokuty jsme zjistili, že servisní partner nemá potřebnou autorizaci od výrobce.

3) Sankce č. 2 za nedodržení podmínek smlouvy
Pro potřeby Ústeckého kraje byla uzavřena další smlouva na nájem druhého zájezdového autobusu pro zajištění přepravy žáků, studentů a dle jeho požadavku. Obdobná situace s porušením podmínek smlouvy se stala i zde, a to v letech 2021 a 2022. Za toto porušení smlouvy jsme uhradili pokutu ve výši 40 tis. Kč (sankce 20 tis. Kč za 1x porušení).
K oběma pokutám lze závěrem uvést, že v průběhu nájmu autobusů zde byly namátkové kontroly na jejich provoz a technický stav ze strany pronajímatele. Nikdy nebyla vznešena námitka na provádění servisu a rovněž vrácené autobusy byly v mnohem lepším technickém stavu než při jejich zapůjčení. Díky tomu jsme i úspěšně rozporovali faktury za drobné opravy či kontroly, které byly v rozporu s předávacími protokoly. Důvodem pro vystavení výše uvedených pokut je skutečnost, kdy Ústecký kraj uplatnil sankce ze smlouvy, což nám bylo i potvrzeno na jednání v sídle pronajímatele.
Technický náměstek plně odpovídá za zajištění údržby autobusů, rovněž tak za přípravu veřejných zakázek ohledně servisu či plnění podmínek z uzavřených nájemních smluv. Na základě toho mu byl vystaven vytýkací dopis a škoda vzniklá udělením pokuty bude projednávána ve škodní komisi. Na základě rozhodnutí škodní komise a předložených podkladů bude sjednána schůzka s vedoucím svodného odboru a příslušnými radními zřizovatele, kde bych chtěl projednat udělené smluvní pokuty a předložit návrh řešení vzniklé škody. I přes porušení podmínek smlouvy nedošlo k jakémukoli poškození pronajatých autobusů, provedení předepsané servisní prohlídky autobusu Setra není výrazně odlišné od předepsané servisní prohlídky jiného typu autobusu a servisní partner i jeho subdodavatel jsou odbornými servisními středisky s dlouholetými zkušenostmi.
Okamžitým nápravným opatřením bylo nastaveno provádění předepsaných servisních prohlídek v autorizovaném servisním středisku v Praze. Pronajaté autobusy se budou částečně vracet 30. září 2023 (15 ks) na základě uzavřených dodatků a zbývající autobusy pak k 31. 12. 2023 (20 ks), kdy končí platnost smluv.

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 06231292
sestavená k 31.12.2022
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

B.1.Informace podle § 66 odst. 6 zákona
B.2.Informace podle § 66 odst. 8 zákona
B.3.Informace podle § 68 odst. 3 zákona

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 06231292
sestavená k 31.12.2022
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

PoložkaNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
C.1.Zvýšení stavu transferů na pořízení dlouhodobého majetku za běžné účetní období0.000.00
C.2.Snížení stavu transferů na pořízení dlouhodobého majetku ve věcné a časové souvislosti0.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 06231292
sestavená k 31.12.2022
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

D.1.Počet jednotlivých věcí a souborů majetku nebo seznam tohoto majetku
D.2.Celková výměra lesních pozemků s lesním porostem
D.3.Výše ocenění celkové výměry lesních pozemků s lesním porostem ve výši 57 Kč/m2
D.4.Výměra lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
D.5.Výše ocenění lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
D.6.Průměrná výše ocenění výměry lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
D.7.Komentář k ocenění lesních pozemků jiným způsobem

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 06231292
sestavená k 31.12.2022
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

E.1. Doplňující informace k položkám rozvahy

K položceDoplňující informace k položkám rozvahyČástka
A.II.4.Významné položky:
Nejvýznamější položkou jsou autobusy

Významný přírůstek během roku 2022:
119.618.300,00 Kč pořízení 20 ks autobusů s příslušenstvím

Hodnoty jsou uvedeny v Brutto částkách
622318145.29
B.I.2.Na účtu Materiálu na skladě je nejvýznamější položkou stav PHM v nádržích k 31.12.2022, dále penumatiky, AdBlue a ostatní kapaliny do vozů

Nejvýznamější položky:
1.478.345,10 - PHM v nádržích (autobusy + osobní automobily)
926.261,38 - pneumatiky
262.550,90 - AdBlue a ostatní provozní kapaliny
2964535.15
B.II.1.Nejvýznamnější položkou jsou pohledávky v rámci clearingu ve výši 16.736.377,65 Kč za období 12/2022.
Pohledávky jsou ve lhůtě splatnosti a byly k datu sestavení účetní závěrky zcela uhrazeny.

Hodnoty jsou uvedeny v Brutto částkách
18063335.82
B.II.17.Pohledávka za Ministerstvem dopravy za kompenzaci státem nařízených slev v období 12/2022.
Pohledávka je ve lhůtě splatnosti. Její splatnost je v 02/2023
5918062.73
B.II.18.Pohledávka za zřizovatelem za kompenzaci dopravy v období 12/2022.
Pohledávka je ve lhůtě splatnosti. Její splatnost je v 02/2023
9213024.71
B.II.32.Nejvýznamnější položkou ve výši 7.541.729,31 jsou odhady pohledávek z titulu očekávaných pojistných plnění. Odhad byl stanoven ve výši předpokládaného plnění od pojišťovny a zaměstnanců.7556529.31
D.II.1.Položka představuje stav účelových investičních úvěrů určených na pořízení autobusů.
Jeden úvěr je splácen ve lhůtách a částkách podle úvěrové smlouvy, druhý úvěr je ve fázi čerpání.
Bližší popis této položky - viz.Příloha část A.3
434125020.00
D.III.5.Obsahem položky jsou závazky z titulu dodavatelských vztahů.
Všechny závazky jsou ve lhůtě splatnosti.
Po věcné stránce se jedné o přijaté faktury za opravy autobusů, pronájmy autobusů, pronájmy nebytových prostor, služby clearingu a další služby.
30702030.02
D.III.32.Krátkodobá záloha na transfer na kompenzaci prokazatelné ztráty od zřizovatele.
Záloha bude zúčtována v 01/2023
30300000.00
D.III.35.Položka výdaje příštích období obsahuje náklady, které věcně souvisí s rokem 2022

Významná položka:
3.361.069,91 - náklady za PHM a mýtné od společnosti Orlen Unipetrol a.s. za období 12/2022
3725394.36
D.III.37.Významná položka:

6.434.500,- dohadná položka , částka odhadovaných nákladů na opravy autobusů v rámci pojistných událostí z roku 2021 a 2022, které přechází jako neuzavřené do roku 2023
6972433.39
D.III.38.Významná položka:

474.402,- závazek z titulu zákonného pojištění za zaměstnance - Kooperativa 4.Q.2022

Meziroční snížení této položky bylo způsobeno vrácením složené finanční jistoty k veřejné zakázce od společnosti Autobusová doprava Podbořany. Jistota ve výši 1.000.000,- Kč, která byla přijata v roce 2021 a byla vrácena po uzavření a podepsání smlouvy v lednu 2022.
968237.70

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 06231292
sestavená k 31.12.2022
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

E.2. Doplňující informace k položkám výkazu zisku a ztráty

K položceDoplňující informace k položkám výkazu zisku a ztrátyČástka
A.I.1.Hlavní činnost:
152.191.124,57 Kč - spotřeba nafty
5.404.675,53 Kč - ostatní provozní kapaliny (AD Blue, jiné kapaliny)

Meziroční zvýšení nákladů na spotřebu materiálu v hlavní činnosti bylo způsobeno vyšším počtem ujetých km v rámci dopravní obslužnosti kraje a současně nárůstem cen PHM.

Doplňková činnost:
1.374.715,90 Kč - spotřeba PHM do autobusů, které jsou využívány pro doplňkovou činnost.
162165477.09
A.I.8.Hlavní činnost:
48.932.785,48 Kč - náklady na opravy a údržbu autobusů

Doplňková činnost:
572.900,07 Kč - náklady na opravy a údržbu autobusů používaných pro doplňkovou činnost
50176448.06
A.I.12.Hlavní činnost:
44.248.778,45 Kč - náklady za dopravní obslužnost oblasti Podbořany
72.573.078,27 Kč - náklady za pronájmy autobusů v hlavní činnosti
90.780.684,19 Kč - náklady za služby spojené s clearingem od ostatních dopravců
5.637.639,40 Kč - náklady za právní, ekonomické a konzultační služby
6.711.901,70 Kč - náklady za služby spojené s clearingem od ostatních dopravců - mobilní jízdné
9.825.828,54 Kč - náklady za pronájem parkovacích ploch
3.619.919,38 Kč - náklady za služby pro SW
3.989.426,30 Kč - náklady za pronájmy nebytových prostor informačních kanceláří a kanceláří provozu
1.644.537,70 Kč - náklady za mytí a úklid autobusů

Doplňková činnost:
1.656.880,18 Kč - náklady za pronájem autobusů pro doplňkovou činnost
246655465.42
A.I.23.Významnou položkou je smluvní pokuta od společnosti ČSAD Slaný a.s. ve výši 2.500.000,- a od ICOM Transport a.s. ve výši 40.000,-
Obě pokuty byly vystaveny za porušení smluvních podmínek u servisu pronajatých autobusů v autorizovaných servisech a za nedodržení servisních intervalů.
Obě pokuty byly v roce 2022 zaplaceny.
Bližší informace k této položce viz.Příloha A.3 (bod 9) a Příloha A.6 (bod 2 a 3).
2554426.50
A.I.28.Tato položka obsahuje odpisy z dlouh.majetku.
Její nejvýznamější část tvoří odpisy z autobusů.

Meziroční pokles odpisů je způsobem změnou odpisového plánu, která spočívala v přehodnocení doby použitelnosti dlouh.majetku (viz. komentář Příloha A.3)
40326567.00
A.I.36.Náklady ve výši 7.687.080,28 Kč jsou za havarijní pojištění a náklady ve výši 5.675.079,00 Kč jsou za povinné ručení autobusů a služebních vozidel.13524988.12
A.II.2.Položka obsahuje zejména úroky z účelových investičních úvěrů.
Úroky jsou hrazeny v částkách a lhůtách podle úvěrových smluv ( viz též komentář Příloha A.3.)

9.245.631,57 Kč - úroky z úvěru z roku 2018 - smlouva č. 1214/18/LCD
1.526.280,18 Kč - úroky z úvěru z roku 2020 - smlouva č. 230/20/LCD
10771925.36
B.I.2.Hlavní činnost:
160.418.288,30 Kč - tržby za služby spojené s clearingem od ostatních dopravců
113.834.391,85 Kč - tržby z prodeje jízdného a služeb s tím spojených
5.276.270,11 Kč - tržby z prodeje časového jízdného a služeb s tím spojených

Doplňková činnost:
Nejvýznamější položkou výnosů z prodeje služeb ve výši 4.482.391,11 Kč - představují tržby za provozování zájezdové dopravy.
Bližsí informace k doplňkové činnosti obsahuje též Příloha A.3.
284726688.68
B.I.17.Významná částka:
12.124.480,48 Kč - jsou pojistné náhrady a odhady výnosů za pojistná plnění vztahující se k pojistným událostem (viz také komentář k příloze E.1. , položka B.II.32.)
13329021.11
B.IV.2.Významné částky:
441.619.217,88 Kč - neinvestiční transfery od zřizovatele - kompenzace prokazatelné ztráty
74.123.100,54 Kč - neinvestiční transfer od Ministerstva dopravy - kompenzace státem nařízených slev
515742318.42

Příloha

Fond kulturních a sociálních potřeb

ZÁKLADNÍ

IČ 06231292
sestavená k 31.12.2022
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaBěžné období
A.I. Počáteční stav fondu k 1.1.6210016.54
A.II. Tvorba fondu3896352.86
1. Základní příděl3896352.86
2. Splátky půjček na bytové účely poskytnutých do konce roku 19920.00
3. Náhrady škod a pojistná plnění od pojišťovny vztahující se k majetku pořízenému z fondu0.00
4. Peněžní a jiné dary určené do fondu0.00
5. Ostatní tvorba fondu0.00
A.III. Čerpání fondu5353720.00
1. Půjčky na bytové účely0.00
2. Stravování0.00
3. Rekreace0.00
4. Kultura, tělovýchova a sport4137570.00
5. Sociální výpomoci a půjčky0.00
6. Poskytnuté peněžní dary107000.00
7. Úhrada příspěvku na penzijní připojištění1109150.00
8. Úhrada části pojistného na soukromé životní pojištění0.00
9. Ostatní užití fondu0.00
A.IV. Konečný stav fondu4752649.40

Příloha

Rezervní fond

ZÁKLADNÍ

IČ 06231292
sestavená k 31.12.2022
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaBěžné období
D.I. Počáteční stav fondu k 1.1.3636819.21
D.II. Tvorba fondu0.00
1. Zlepšený výsledek hospodaření0.00
2. Nespotřebované dotace z rozpočtu Evropské unie0.00
3. Nespotřebované dotace z mezinárodních smluv0.00
4. Peněžní dary - účelové0.00
5. Peněžní dary - neúčelové0.00
6. Ostatní tvorba0.00
D.III. Čerpání fondu382397.85
1. Úhrada zhoršeného výsledku hospodaření0.00
2. Úhrada sankcí0.00
3. Posílení fondu investic se souhlasem zřizovatele0.00
4. Časové překlenutí dočasného nesouladu mezi výnosy a náklady0.00
5. Ostatní čerpání382397.85
D.IV. Konečný stav fondu3254421.36

Příloha

Fond investic

ZÁKLADNÍ

IČ 06231292
sestavená k 31.12.2022
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

PoložkaBěžné období
F.I. Počáteční stav fondu k 1.1.10628402.69
F.II. Tvorba fondu61426209.97
1. Peněžní prostředky ve výši odpisů hmotného a nehmotného dlouhodobého majetku prováděné podle zřizovatelem schváleného odpisového plánu40326567.00
2. Investiční příspěvek z rozpočtu zřizovatele21099642.97
3. Investiční dotace ze státních fondů a jiných veřejných rozpočtů0.00
4. Ve výši příjmů z prodeje svěřeného dlouhodobého hmotného majetku0.00
5. Peněžní dary a příspěvky od jiných subjektů0.00
6. Ve výši příjmů z prodeje majetku ve vlastnictví příspěvkové organizace0.00
7. Převody z rezervního fondu0.00
F.III. Čerpání fondu61575342.79
1. Pořízení a technické zhodnocení hmotného a nehmotného dlouhodobého majetku, s výjimkou drobného hmotného a nehmotného dlouhodobého majetku903598.79
2. Úhrada investičních úvěrů nebo půjček60671744.00
3. Odvod do rozpočtu zřizovatele0.00
4. Navýšení peněžních prostředků určených na financování údržby a oprav majetku, který příspěvková organizace používá pro svou činnost0.00
F.IV. Konečný stav fondu10479269.87

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 06231292
sestavená k 31.12.2022
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

Informace o projektech partnerství veřejného a soukromého sektoru

Základní údajeDodavatelStavební fázeVýdaje vynaložené na pořízení majetkuPlatby za dostupnostDalší platby a plnění zadavatele
ProjektDruh projektuDatum uzavření smlouvyObchodní firmaRok zahájeníRok ukončeníOcenění pořizovaného majetku dle smlouvyt-4t-3t-2t-1CelkemPočátekKonect-4v tom výdaje na pořízení majetkut-3v tom výdaje na pořízení majetkut-2v tom výdaje na pořízení majetkut-1v tom výdaje na pořízení majetkuVýdaje na pořízení majetku celkemt-4t-3t-2t-1Celkem